Hillerød Lilleskole
En demokratisk og progressiv friskole

Praktisk overblik

Skolen åbner dagligt kl. 7.30

Hver morgen åbner en forælder skolen kl. 7:30 og tager imod børn og telefonopkald, indtil en af skolens ansatte møder kl. 8. Morgenåbningen går på skift mellem klasserne, som hver gang har en periode på 3 - 4 uger.

Mange forældre og børn ser frem til at åbne om morgenen og hygge om børnene, indtil personalet ankommer. Erfaringen viser, at det giver børn tryghed og ejerskab til skolen at åbne den sammen med far eller mor.

Skoledagen begynder kl. 8.35 og slutter senest kl. 14.00 - dog har de ældste elever valgfag én dag til kl. 15.45. De dage, hvor klasserne i indskolingen fri kl. 12.00, fortsætter de dagen i skolens SFO.

Skolepenge og indskud

Ved skolestart indbetales et indskud på kr. 3.000,-.
Månedlig skolepengebetaling fremgår af hjemmesidens menupunkt priser.
Skolepengene inkluderer undervisning og undervisningsmaterialer, ekskursioner, årlige ture og lejrskoler. Dog betales der et kosttilskud i forbindelse med lejrskoler.
Søskendemoderation: der ydes søskendemoderation på skolepenge. Se punktet priser.
SFO: SFOen er åben til kl. 16.30. SFO'en har lukket i hele juli måned.
"Sommerbørn", vores kommende børnehaveklassebørn, starter d. 1. maj forud for skolestart.

Skolebus

Skolen har en privat busordning morgen og eftermiddag fra/til Hillerød og Allerød station. Hvis man ønsker at stå på bussen et andet sted end på stationen, skal man stå ved et stoppested langs ruten og vinke til chaufføren, så han kan se at man skal med.
Hvis man ønsker at blive sat af et sted langs ruten på vej til stationen, skal man sige det til chaufføren, når man stiger på bussen, da det er forskellige chauffører, der kører.

SFO

SFOen er åben til kl. 16.30. SFO'en har lukket i hele juli måned.
"Sommerbørn", vores  kommende børnehaveklassebørn, starter d. 1. maj forud for skolestart.

Skolens nøgletal

På børne- og undervisningsministeriets hjemmeside for uddannelsesstatistik fremgår nøgletal for skolen, herunder karaktergennemsnit ved skolens afgangsprøver: